Назад к статьям

    Ущільнювач вала водяного насоса – маленька, але дуже важлива деталь

    25.03.2019
    Ущільнювач вала водяного насоса – маленька, але дуже важлива деталь Зменшення розмірів – це одна із поточних тенденцій в автопромі, оскільки автовиробники прагнуть знизити викиди СО2 від своїх транспортних засобів. Принцип простий: більше потужності при меншому об’ємі. Двигуни стають меншими, легшими та більш ефективними без втрати потужності. Ефективність підвищується, зокрема, завдяки використанню поліпшеному турбокомпресору. Це означає, що тиск перед запалюванням є вищим, та горіння в циліндрі є більш інтенсивне. А це, в свою чергу, означає, що найновіші двигуни потребують більш ефективного охолодження. Водяний насос системи охолодження виконує більшу частину цієї місії. В той же час, цей найважливіший та найчутливіший компонент є одним із найменших. Ми маємо на увазі ущільнювач валу, якого не видно зовні, але який заслуговує значно більшої уваги, з урахуванням складності технології. Ущільнювач валу знаходиться на валі водяного насосу, та виконує функцію ущільнення між підшипником водяного насосу та охолоджувачем. Його зроблено з багатьох частин, деякі з них які обертаються, а деякі є нерухомі (Мал.1).
    Конструкція ущільнювачу валу Febi

    Ущільнювальні поверхні обох кілець (обертальне ущільнювальне кільце та нерухоме ущільнювальне кільце) ковзають одна по одній під тиском пружини, і це гарантує відмінну герметичність. Кільця виготовлені з високоякісних, зносостійких матеріалів, таких як силікон, графіт або кераміка. Термін служби ущільнювачів валу насосу значно коротший, якщо заощаджувати на матеріалах, з яких виготовлені кільця. Це також є причиною того, чому, здавалось б, ідентичні зовні водні насоси можуть бути дуже різними за якістю. Постійне змащення та охолодження між двома кільцями необхідні для того, щоб гарантувати стабільну роботу ущільнювальних кілець протягом усього терміну служби. Це досягається за допомогою змащувальної плівки, яка утворюється між двома парами ущільнювальних кілець під час обертання. Ця змащувальна плівка товщиною 1–2 μm повинна завжди бути між кільцями, як для зменшення тертя, так і відведення будь-якого тепла, яке виникає в процессі роботи (Мал. 2).
    Заданий потік з водяного насосу

    Це є нормальне явище – витік певної кількості охолоджувальної рідини між обертальним ущільнювальним кільце та нерухомим ущільнювальним кільцем. Однак мова йде про дуже невеликий витік, який може навіть випаровуватися всередині насосу. Іноді охолоджуюча рідина може також потрапити у вільний простір позаду ущільнювального кільця, а звідти вийти в дренажний отвір. Це нормально у невеликих кількостях, особливо після першого встановлення, і не є підставою для нарікання. Деякі насоси навіть оснащені розширювальними резервуарами, в які збирається охолоджувальна рідина, яка витікла, і вона знаходиться в насосі аж доки не випарується. Тим не менш, постійний витік охолоджувальної рідини є ознакою несправності ущільнювального кільця валу, і таким чином свідчить про протікаючий водяний насос (Мал. 3).
    Витік рідини з дренажного отвору

    Довіряйте запчастинам febi bilstein перевіреної якості рівня оригіналу.

    УЩІЛЬНЮВАЧ ВАЛУ Є ДУЖЕ ВРАЗЛИВОЮ ЧАСТИНОЮ, ЯКА МОЖЕ БУТИ ПОШКОДЖЕНА З БАГАТЬОХ ПРИЧИН:

    1. Пошкодження транспортного засобу:
    Ущільнювач валу може бути пошкоджено внаслідок транспортування або зовнішніх ударів по валу водяного насосу (зіткнень).
    2. Використання старої або брудної охолоджувальної рідини:
    В цьому випадку іржа, вапняний наліт або бруд можуть пошкодити поверхню ущільнювачу валу. Як наслідок, ущільнення підшипнику водяного насосу більше не може бути гарантовано.
    3. Робота насосу „насухо“ за відсутності охолоджувальної рідини:
    Охолоджувальна рідина втрачає свої змащувальні властивості у випадку, якщо застосована невірна пропорція при змішуванні води та антифризу. Як наслідок – обертальне ущільнювальне кільце та нерухоме ущільнювальне кільце ковзають одне по одному „насухо“ та без захисної змащувальної плівки. Це може викликати нагрівання під час тертя, та як наслідок зруйнувати ущільнювач валу.
    4. Помилки при встановленні:
    Застосування додаткових ущільнювачів під час встановлення (наприклад, силіконових) може зруйнувати поверхню обертального та нерухомого ущільнювальних кілець.
    4. Робота насосу „насухо“ у зв‘язку з нестачею тиску в системі охолодження:
    Тиск в системі охолодження може бути занизьким, якщо клапан кришки радіатору несправний, і це може викликати витік або випаровування охолоджувальної рідини. В результаті зменшення обсягу охолоджувальної рідини в системі, змащувальная плівка не зможе утворитися і буде відсутня, а ущільнювачі валу можуть бути пошкоджені внаслідок сухого механічного тертя.

    Повний перелік запчастин можна знайти за адресою:
    partsfinder.bilsteingroup.com

    Торгова марка febi є частиною bilstein group, зонтичного бренду для групи сильних торгових марок.
    Більше інформації на сайті:
    www.bilsteingroup.com
    www.febi.com

    За матеріалами: AD-Style