Опори амортизатора

     
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 469
    • 470

    Однією з важливих деталей системи підвіски транспортних засобів є амортизаційні стійки, що представляють собою окремі циліндри (в деяких моделях авто можуть розміщуватися всередині ресорної пружини) і прикріплені над колесом нижнім підставою до поворотного кулака моста. Основним призначенням даного пристрою є демпфірування, або забезпечення стійкості і керованості автомобіля в процесі пересування за рахунок протидії виникнення ударів при їзді по нерівному дорожньому полотну. Складовою частиною конструкції стійки є гумовометалева або поліуретанова опора в верхній частині циліндра. Що це за механізм, і якими функціями він володіє?

    Амортизаційна подушка: особливості конструкції і призначення

    Опори амортизатора є проміжним елементом між штоком стійки і бризковиком кузова транспортного засобу, досить часто в простій мові званої «подушкою». Пристрій має воронкоподібну форму і складається з гумової або поліуретанової еластичної прокладки і підшипника кочення з великою товщиною зовнішнього кільця і циліндричними, розділеними сепараторами роликами з перпендикулярним один до одного розміщенням. Така конструкція механізму відрізняється універсальністю, простотою монтажу, високими експлуатаційними характеристиками, стійкістю до абразивних і агресивних хімічних речовин, сприйнятливістю до впливу будь-яких коливань у всіх напрямках (в тому числі, комбінованих) і забезпечує не тільки ефективну нейтралізацію динамічних навантажень, але і дозволяє більш точно виставити кути при установці коліс. Гасіння поштовхів і ударів дозволяє автомобілю плавно ковзати по дорозі, перешкоджає зниженню швидкості і передчасного зносу, як амортизаторів, так і інших вузлів і механізмів конструкції засобу пересування.

    Види і характеристики амортизаційних опор

    На вибір підходящої для моделі авто опори амортизатора, в першу чергу, впливає конструкція і габаритні розміри елементів стійок, а також їх розміщення (праворуч, ліворуч, на передній або на задній підвісці). На даний момент існує три види подушок для нейтралізації динамічних коливань:

    • проста;
    • складна для тонких штоків (діаметром 12 мм);
    • складна для товстих штоків (діаметром 14 мм);

    Проста конструкція складається з лійкоподібної прокладки, пилозахисної манжети, прокладки шайби, тарілки пружини, шестигранною гайки M12 і захисного ковпака.

    Складні конструкції для тонких штоків збираються з верхньої гумової прокладки, захисного ковпака, опорного диска та спеціальної упорної шайби.

    Амортизаторами з товстими штоками оснащуються виключно спортивні моделі, тому конструкцією подушки передбачено наявність практично таких же складових деталей, як і для попереднього варіанту, єдина відмінність шестигранна гайка має розмір М14.

    Варто додати, що існує можливість візуально визначити просту або складну конструкцію мають опори амортизатора в Вашому автомобілі. Для цього достатньо зазирнути під капот, де розміщуються подушки передніх стійок, і зняти з них захисний ковпак. Простій конструкції відповідає «втоплений» спосіб розміщення шестигранної гайки, а виступаючий над чашкою - складною.

    Як часто треба міняти амортизаційні подушки?

    Необхідність заміни подушок виникає виключно в разі їх зношеності в процесі експлуатації. Визначити несправність пристрою можна двома способами, причому, зробити це може будь-який автовласник самостійно. У першому випадку, про зношеність опори амортизатора свідчать тріщини і деформація підшипника, які виявляються при простому візуальному огляді. У другому варіанті, несправність можна визначити при русі, яке супроводжується підвищеним шумом і характерним стукотом при подоланні нерівностей дорожнього покриття.

    Поради щодо вибору

    Для того, щоб купити опори амортизатора, необхідно знати вид їх конструкції, діаметр штока, а також визначитися з бажаною маркою виробника, ціновою категорією і матеріалом прокладки (гума або поліуретан). Також варто звернути увагу, що найбільш економічною є заміна подушок в комплекті зі стійками, ніж придбання окремих деталей або ремонтного набору. Віддавати перевагу краще всього запчастинам високої якості відомих торгових марок, що є гарантією їх тривалої експлуатації. Оригінальні подушки поставляються, в більшості випадків, в консерваційному парафіні і мають рельєфний відбиток серійного номера.

    Опори амортизатора заднього і переднього типу

    Амортизатори - обов'язкові демпфирующие пристроЇ в конструкціях авто. У нижньому сегменті вони стикаються з підвіскою, а у верхній частині фіксуються на спеціальну опору під болти. Вона вбудована в раму або в кузов транспортного засобу. Сам амортизатор використовується з метою запобігти передачі небажаних вібрацій і коливань безпосередньо з дорожнього полотна на раму авто. Якщо деталь зафіксувати занадто жорстко, вона повністю втрачає свій функціональний потенціал. Щоб уберегтися від поломки і поліпшити амортизаційні способи транспортного засобу, потрібно подушка опори амортизатора. Ретельно продумана конструкція дозволяє допоміжної деталі поглинати залишки вібрацій, з якими не впорався амортизатор. Опора переднього амортизатора, як і аналогічна деталь для заднього сегмента, оберігає від передчасного зносу і поломки самі пружини, а також ряд інших елементів. Якщо монтаж був проведений некоректно, з'являються вібрації керма, сторонні звуки при повороті авто. Через це швидше зношуються протектори на покришках, а в подальшому може відбуватися розбалансування кута розвалу коліс. Захисні елементи мають тривалий термін служби і не потребують будь-яких спеціальному обслуговуванні. Якщо ж опора заднього або переднього амортизатора вийшла з ладу, необхідно негайно провести заміну пошкоджених деталей.

    Можливі поломки: коли проводиться заміна опор передніх і задніх амортизаторів

    Зношені опори амортизатора знижують комфорт під час їзди. Їх стан перевіряють кожен раз, коли змінюють амортизатори. Для того, щоб виявити поломку, достатньо просто ретельно оглянути механізм. Опори передніх амортизаторів в разі поломки або деформації істотно впливають на функціональні можливості підвіски. Поява люфтів, биття і відчутний шум підвіски - сигнали, що вказують на те, що пора купити опору амортизатора і провести заміну. Згодом навіть найякісніша деталь, грамотно встановлена ​​фахівцями, розбивається. Гумова подушка спочатку розшаровується, а потім і відділяється від металевого тіла. Як тільки це відбудеться, водій буде чути глухий стукіт при їзді на нерівному дорожньому полотні. Якщо опори амортизаторів не замінить своєчасно, швидко зносяться підшипники або металеві втулки, які фіксують шток. Верхню опору амортизатора при інтенсивній експлуатації автомобіля можна міняти і до того, як буде виявлена ​​поломка. Подушки можна не міняти все відразу. Якщо одна з них в задовільному стані, досить зробити заміну того елемента, який зносився. Розбірні опори стійки амортизатора в ряді випадків підлягають частковому ремонту (змінюється окремо тільки растрескавшаяся гумова подушка), якщо дозволяє конструкція. Нерозбірні модифікації слід міняти повністю.