Подходит ли трансмиссионное масло для ГУР?
22.06.2015Багато автовласників, напевно, часто помічали, що в автосервісах досить рідко ллють у бачок ГПК якусь спеціалізовану оливу для гідропідсилювача керма. Найчастіше автомайстри використовують звичайну трансмісійну оливу для АКПП. Чому так і чи можна таке робити? Відповідь це питання криється у складі олив.
Олива для «автомата» и ГПК: в чем разница?
Сучасні оливи для трансмісій включають безліч присадок, призначення яких - зменшувати тертя у фрикційних механізмах автоматичної коробки передач, а також вони дозволяють більш ефективно виносити тепло.
Найпоширеніші присадки в оливи для ЦПК це:
• Різні стабілізатори в'язкості;
• Особливі протипінні присадки;
• Спеціальні присадки для захисту гумових деталей;
• Унікальні антикорозійні присадки;
• Необхідні стабілізатори кислотності;
• Спеціальні прикраси, що підфарбовують.;
• Спеціальні присадки для зменшення тертя (хоча залежить від виробника).
У трансмісійних масел ATF, тобто. для "автомата", присадки аналогічні, проте до них ще додаються два типи:
• присадки, що захищають фрикціони від зношування;
• присадки, що запобігають прослизу фрикціонів.
Важливо! Слід пам'ятати, що у різних АКПП фрикціони – із різних матеріалів, а, відповідно, вони вимагають особливі типи рідини. Звідси і з'явилися відомі типи: ATF Dexron-III и II, а также ATF-Type T-IV и др.
Оскільки в ГУР немає ніяких фрикціонів, то, відповідно, більшість автомайстрів рекомендують заливати в ГУР ефективнішу трансмісійну оливу для АКПП. Але тут все ж таки є кілька нюансів.
Чому для ГУР потрібно вибирати тільки спеціальні оливи?
Сьогодні розрізняють два кардинально різні види масел, це:
• мінеральні;
• синтетичні.
Змішувати їх категорично заборонено, оскільки мають різні склади. І, незважаючи на те, що для трансмісій краще використовувати синтетичні, то для гідропідсилювачів виробники рекомендують застосовувати мінеральні, оскільки вони не мають хімічно-агресивних елементів і тим самим менше впливають на гумові деталі ГУР..
Крім цього, оливи для ГУР, як і оливи в «автомат», відрізняються кольором:
• червоний – це сімейство Dexron. Наприклад, автовиробник Renault рекомендує використання червоних масел Elf для АКПП, не тільки для трансмісій, а й для ГПК.
• жовтий – застосовуються найчастіше в автомобілях Мерседес.
• зелений – оливи активно застосовують у концернах VAG та Peugeot-Citroen.
Насправді не так важливо, якого бренду олива – Mobil, Castrol або Shell, і навіть не такий важливий колір, головне, щоб правильно було підібрано тип оливи та її склад під ГПК саме вашого автомобіля.