Назад до статей

    Подходит ли трансмиссионное масло для ГУР?

    22.06.2015

    Багато автовласників, напевно, часто помічали, що в автосервісах досить рідко ллють у бачок ГПК якусь спеціалізовану оливу для гідропідсилювача керма. Найчастіше автомайстри використовують звичайну трансмісійну оливу для АКПП. Чому так і чи можна таке робити? Відповідь це питання криється у складі олив.

    Олива для «автомата» и ГПК: в чем разница?
    Сучасні оливи для трансмісій включають безліч присадок, призначення яких - зменшувати тертя у фрикційних механізмах автоматичної коробки передач, а також вони дозволяють більш ефективно виносити тепло.

    Найпоширеніші присадки в оливи для ЦПК це:
    •    Різні стабілізатори в'язкості;
    •    Особливі протипінні присадки;
    •    Спеціальні присадки для захисту гумових деталей;
    •    Унікальні антикорозійні присадки;
    •    Необхідні стабілізатори кислотності;
    •    Спеціальні прикраси, що підфарбовують.;
    •    Спеціальні присадки для зменшення тертя (хоча залежить від виробника).

    У трансмісійних масел ATF, тобто. для "автомата", присадки аналогічні, проте до них ще додаються два типи:
    •    присадки, що захищають фрикціони від зношування;
    •    присадки, що запобігають прослизу фрикціонів.

    Важливо! Слід пам'ятати, що у різних АКПП фрикціони – із різних матеріалів, а, відповідно, вони вимагають особливі типи рідини. Звідси і з'явилися відомі типи: ATF Dexron-III и II, а также ATF-Type T-IV и др.

    Оскільки в ГУР немає ніяких фрикціонів, то, відповідно, більшість автомайстрів рекомендують заливати в ГУР ефективнішу трансмісійну оливу для АКПП. Але тут все ж таки є кілька нюансів.

    Чому для ГУР потрібно вибирати тільки спеціальні оливи?

    Сьогодні розрізняють два кардинально різні види масел, це:
    •    мінеральні;
    •    синтетичні.

    Змішувати їх категорично заборонено, оскільки мають різні склади. І, незважаючи на те, що для трансмісій краще використовувати синтетичні, то для гідропідсилювачів виробники рекомендують застосовувати мінеральні, оскільки вони не мають хімічно-агресивних елементів і тим самим менше впливають на гумові деталі ГУР..

    Крім цього, оливи для ГУР, як і оливи в «автомат», відрізняються кольором:
    •    червоний – це сімейство Dexron. Наприклад, автовиробник Renault рекомендує використання червоних масел Elf для АКПП, не тільки для трансмісій, а й для ГПК.
    •    жовтий – застосовуються найчастіше в автомобілях Мерседес.
    •    зелений – оливи активно застосовують у концернах VAG та Peugeot-Citroen.

    Насправді не так важливо, якого бренду олива – Mobil, Castrol або Shell, і навіть не такий важливий колір, головне, щоб правильно було підібрано тип оливи та її склад під ГПК саме вашого автомобіля.