Подушки двигуна

     
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 676
    • 677

    Опори двигуна і КПП.

    Призначення.

    Силовий агрегат авто має чималу масу, отже, рух машини супроводжуватиметься вібраціями, що безпосередньо залежать від нерівностей дороги. Тому, якщо уявити варіант жорсткої установки двигуна на кузові, то довговічність такого з'єднання буде недовгою. З усіма наслідками і для мотора, і для кузова, і для зручності водія. Саме тому підвіска двигуна виконується на гумових подушках. Опори під двигун і коробку передач виконують дві основні завдання. Це зведення до мінімуму коливань, викликаних рухом за одночасної надійної фіксації мотора і КПП. Вперше така ідея була впроваджена на автомобілях Plymouth у 1932 році. За завданням Уолтера Крайслера, який перейнявся посиленими навантаженнями на кузов, інженери його компанії придумали прокладку з гуми між рамою і мотором. Пристрій і місця встановлення. блок, укладений між двома сталевими пластинами. До пластин кріпляться шпильки для з'єднання з елементами кузова. Додатково, опора може включати пружини (для збільшення жорсткості) і відбійники (для демпфування сильних ударів), а гума замінюється поліуретаном. До речі, завдяки більшій зносостійкості, поліуретанова подушка застосовується на спортивних автомобілях. Згодом деталь стала більше нагадувати сайлентблок, укладений у металевий циліндр. Гумометалічні опори бувають як розбірні, так і нерозбірні. Місця точок кріплення подушок розраховуються залежно від розташування двигуна. Передня опора кріпиться до балки внизу. Як правило, мотор і коробка передач є єдиним блоком і таких точок сполучення може бути від двох до п'яти. Одна-дві опори коробки, інші - на двигун. Класичне компонування подушок – три нижні точки кріплення, дві – верхніх. На деяких автомобілях задня опора відсутня. Які ще бувають різновиди? Полегшення кузова машини, підвищення вимог до пасивної безпеки викликали еволюцію подушки мотора і перетворили її на складніший вузол. "Просунута" конструкція - гідравлічні опори ДВС. Очевидний плюс - можливість поглинати будь-які вібрації, підлаштовуючись під різні режими роботи двигуна. Складається така подушка двигуна з 2-х камер, заповнених пропіленгліколем або іншою гідравлічною рідиною. Мембрана поділяє порожнини. Більш сучасні конструкції встановлюються на преміум-автомобілі Ними управляє електроніка. Так звані, активні опори гнучко змінюють жорсткість, враховуючи нюанси роботи двигуна та руху. Вся потрібна інформація оперативно зчитуються датчиками. Залежно від фізичного принципу управління жорсткістю вузли бувають магнітореологічними, електровакуумними, електромагнітними. Втім, найбільш масовим та переважним варіантом підвіски двигуна в даний час залишаються гумометалеві подушки.

    Правила експлуатації.

    Як і будь-якої відповідальної деталі автомобіля, подушці потрібен періодичний візуальний огляд. Він допоможе виявити явні недоліки: розриви, тріщини та відшарування гуми від металу. Якщо є потреба, потрібно підтягнути болти кріплення, очистити від бруду. Пошкоджена деталь заявляє себе сильною вібрацією. При гальмуванні та старті чути стукіт, клацання та інші неприємні звуки, гуркіт у салоні при подоланні перешкод. Це тривожний дзвінок, який не можна ігнорувати! Пошкоджена деталь має бути локалізована та замінена. У середньому опора «виходжує» близько 100 000 км. Правильна експлуатація подушок двигуна, якщо не збільшить цю цифру, то принаймні точно не скоротить. Що треба пам'ятати? Критичними моментами для живучості вузла є запуск двигуна, початок руху та зупинка. Отже, якщо мінімізувати всі дії, які посилюють вібрацію, можна полегшити життя опор. Плавно рушати з місця, делікатно проїжджати ями та вибоїни, зупинятися спокійно – ці нескладні дії допоможуть продовжити термін служби подушок. У нашій компанії Ви можете придбати гарантовано якісну продукцію від провідних світових виробників. Завдяки зручному інтерфейсу це можна здійснити самостійно на сайті, або скористатися консультацією наших спеціалістів. фіксуються на рамі автомобіля. Ключові вимоги до деталей: солідні показники зносостійкості та міцності. Опора КПП представлена базою із висококласної сталі, доповненої подушками із гнучкого матеріалу. Саме в цих точках деталь стикається з двигуном, і гумові прокладки якісно усувають небажані вібрації, що виробляються двигуном у роботі. Подушки на двигун виконують роль амортизатора, не допускаючи механічних пошкоджень двигуна при їзді на неякісному дорожньому полотні. Опора (права та ліва) сприяють комфортному перебування в салоні, гарантуючи ефективну віброізоляцію. На кількість та тип подушок двигуна, необхідних для повноцінної роботи машини, впливає два фактори: маса та положення силового агрегату у відсіку двигуна. Також має значення тип кузова автомобіля. Для надійної фіксації установки найчастіше підбирають 3 чи 4 елементи. Фіксація у трьох точках – найпоширеніший прийом у більшості виробників. Класична схема представлена такими компонентами: права опора двигуна, передня та задня. На кронштейн ДВЗ можуть прикріплювати ще трансмісію. У ході проведення ремонтних робіт важливо розмежовувати опори коробки та двигуна.

    Опора КПП (задня) та інші різновиди деталей

    Нижня та верхня опори представлені у двох варіаціях: гумометалеві вироби та гідравлічні деталі. У першому варіанті конструкція відрізняється вираженою простотою: сталеві пластини скомбіновані з прокладкою гуми. Це бюджетні опори під двигун. Поліуретанові аналоги експлуатуються в сучасних спорткарах, оскільки оптимізують жорсткість по максимуму. Гідравлічна опора двигуна (права, ліва) адаптується під роботу двигуна в будь-яких робочих умовах, надійно усуваючи вібрації та коливання. Вона також складається з металевих пластин та гнучкої прокладки, але вдосконалена за рахунок пари камер з мембраною. Камери заповнюються антифризом. Мембрана якісно усуває коливання, що виникають під час холостої роботи. Подушки опори гідравлічного двигуна представлені наступними різновидами: магнітореологічними, електровакуумними, електромагнітними. Незалежно від конструктивних характеристик, принцип дії єдиний: проводиться гасіння поштовхів із фіксацією ДВЗ транспортного засобу.

    Ознаки зносу кронштейна опори двигуна та особливості ремонту

    Подушка опори двигуна – компонент системи, який схильний до зносу, тому вимагає контролю над станом та систематичної заміни. Подушки під двигун схильні до вираженого навантаження при запуску мотора, торканні з місця, а також при різкій зупинці машини. Зношування або поломка деталей (особливо задньої опори КПП) веде до підвищення навантаження на двигун, а значить, підвищує ризик його поломки. Продуманість та простота конструкції гарантують подушці тривалий термін експлуатації. Водії, які віддають перевагу акуратній їзді якісним дорожнім полотном, вкрай рідко змінюють кронштейн опори, як і інші деталі. Визначити, що час купити нові подушки двигуна, допоможуть ключові ознаки зношування деталей авто: виникає нехарактерна інтенсивна вібрація, яка відчувається навіть у салоні авто, чується скрип або скрегіт при русі мотора. Може бути візуально помітним порушення цілісності подушок двигуна. У момент руху чи гальмування відчуваються удари у передньому сегменті авто. Стежити за цілісністю гумометалевих верхніх і нижніх опор легко: досить систематично перевіряти цілісність гнучкої прокладки, зчищати забруднення з деталі та підтягувати елементи кріплення. Щоб протестувати стан гідравлічних аналогів, слід відкрити капот та завести мотор. Водій заводить машину і проїжджає трохи вперед і назад. Якщо деталі втратили свій функціональний потенціал, мотор при старті зрушить з місця, при цьому будуть чути сторонні звуки.