Важелі підвіски

     
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 943
    • 944

    Принцип дії важеля підвіски

    Дана деталь забезпечує колесу або мосту свободу у вертикальній площині. Важіль підвіски має настільки простий принцип дії, як в епоху Архімеда: одна зі сторін закріплена на ступиці колеса, а інша зафіксована на рамі (кузові) шарнірно. Якщо ж підвіска незалежна, в такому випадку в нижній, і дуже рідко в верхній важіль може впертися пружний демпфер і компонент, такий як стабілізатор, амортизатор або пружина.

    Архімед за допомогою важеля планував «перевернути світ». А от важіль підвіски автомобіля, який зламався або був вирваний на великій швидкості, може без будь-яких зусиль перевернути автомобіль. Що може зробити до поломки важеля підвіски, ми розглянемо нижче.   

    Основні ознаки несправності

    Іноді водій навіть не помічає, що в його автомобілі зламаний, наприклад, важіль передньої підвіски трикутний. Як правило, таке відбувається в результаті в'їзду в глибоку яму при високій швидкості або при наїзді на високу перешкоду. Тільки через деякий час після пошкодженого зруйнуваного сайлентблока або зношеної шини, стають помітні невеликі деформації.

    Якщо зігнутий важіль задньої підвіски, то це може привести до зміни кута установки коліс, і в разі якщо міст ведучий, псуються умови правильної роботи карданної передачі. У такому випадку можливі різні супутні вібрації в окремих режимах руху автомобіля.

    Приводом для відвідування станції технічного обслуговування з метою ремонту може стати різне розміщення лівого або правого колеса в колісної арці: як правило, зрушення колеса до задньої частини вирізу в крилі означає, що порушена геометрія підвіски. Таке може статися, якщо наприклад, вирваний нижній важіль передньої підвіски.

    Ремонт підвіски

    Велика частина всіх важелів підвіски розраховується на тривалий термін роботи, проте бувають так звані «одноразові» важелі, які заміщають разом з інтегрованими в них деталями або вузлами: сайлентблоками, кульовими опорами. Проте, якщо вже важіль добре зберігся, то може бути, що майстри неофіційного обслуговування змінять витратні матеріали окремо один від одного.

    Через зниження втомної міцності важелів їх не радять рихтувати. Щоб відновити відповідність отворів під сайлентблоки, застосовуються особливі оправлення. Якщо, наприклад, вирваний важіль незалежної підвіски колеса, його краще не ремонтувати. Також не рекомендується лагодити ковані важелі зі складною просторовою формою, адже дуже складно проконтролювати правильність їх геометрії. А ось незначні тріщини і надриви металу підлягають ремонту, їх можна заварити, використовуючи підсилюючі накладки.

    Купити важелі підвіски

    Якщо вам знадобиться купити повздовжній важіль задньої підвіски, або який-небудь інший, ви зможете зробити це у нас в магазині. Тут тільки якісний і фірмовий товар від офіційних постачальників. Завдяки цьому повністю виключається можливість придбання «сірого» або підробленого товару. Щоб замовити у нас товар, вам варто зателефонувати нашому менеджеру, або просто зробити замовлення на сайті.

    Важелі підвіски: різновиди деталей

    Важіль підвіски - це конструкційна деталь ходової частини, яка об'єднує колесо з кузовом. Ключове завдання: гарантувати плавне вертикальне переміщення без зміни кута. Колесо залишається перпендикулярно дорозі в верхньому і в нижньому положенні. Приєднуються важелі підвіски з обох сторін: до колеса і до кузова авто. Зустрічається безліч різноманітних видів деталей: діагональні, трикутні і стрижневі елементи, поперечні і поздовжні важелі підвіски авто. Як правило, вони представлені у вигляді довгастих деталей з хорошого міцного сплаву. У поздовжньому напрямку зосереджені ребра жорсткості з циліндричними і кольцеподобнимі приливами. Важелі передньої підвіски і інші різновиди по конструкції можуть відрізнятися один від одного в залежності від інженерного рішення. Кожен тип виконує свій набір функцій. Місія верхнього важеля передньої підвіски: надійно фіксувати верхній сегмент рульового кулака. Колеса не завалюються убік під час руху транспортного засобу. Нижній важіль використовується в якості підстраховки, посилюючи функціональний потенціал верхньої деталі. Також він контролює нижню частину стійки, перешкоджаючи будь-яким розгойдування. Поздовжні важелі задньої підвіски експлуатуються в задній многоричажной системі. Їх ключове призначення: чітка фіксація задніх стійок, коли машина тільки набирає розгін.

    Експлуатація та ремонт важелів задньої і передньої підвіски

    Важіль передньої підвіски та інші аналогічні комплектуючі - це довговічні і невибагливі деталі, виготовлені із сучасних матеріалів підвищеної міцності. Ключова деталь може експлуатуватися другий і навіть третій термін служби, але з можливою заміною кульової опори і сайленблока. Легкосплавні важелі передньої підвіски при виникненні будь-яких проблем замінюються повністю. Це підвищує вартість ремонтних робіт, але частково спрощує саму процедуру заміни. Важіль підвіски передній і задній зношується швидше або ж виходить з ладу через такі причини: механічне вплив (деформація конструкції внаслідок удару, попадання в яму), знос гумового сайлентблока з подальшим розривом. Це може бути часткове пошкодження кульової опори, корозійні процеси (легкосплавні важелі задньої підвіски захищені від подібної небезпеки). Деталь варто замінити, якщо люфт рульового колеса вище допустимого нормативу. Ремонт показаний і в тому випадку, якщо водій відзначає виражений знос покришки. Зрушення помітний неозброєним поглядом: колесо відсувається від допустимого кута розвалу. Стук при розгоні машини або виражений скрип в сайлентблоках - сигнали, на які варто звернути пильну увагу. Якщо повністю вирваний важіль підвіски колеса, краще відмовитися від ремонту. Не рекомендується лагодити деталі зі складною просторовою формою. Причина: вкрай складно проконтролювати правильність їх геометрії, а значить, немає гарантії якості виконаної роботи. Тільки незначні тріщини і надриви металу підлягають ремонту (заварювання дефектів з використанням накладок).